Kristen bokmal

Detta är en blogg om att leva som kristen i en oförstående omvärld och med en skeptiskt sinnad personlighet. Jag som skriver är något så ovanligt som en nutida svensk som går i kyrkan minst en gång i veckan utan att vara anställd eller musiker eller körsångare.

2006-04-25

Policy för kommentarer

Jag tänker tillåta kommentarer till de flesta inlägg, men jag kommer inte att bevaka dem. Jag tittar på dem när jag lägger upp något nytt, och kommer då att moderera bort spam och kanske sådant som är osmakligt eller stötande. Jag är här enväldig redaktör, och den som vill skälla och okväda hänvisas till andra ställen de kan hitta.

Saken är att jag är lite rädd för reaktioner, det erkänner jag. Jag vet att folk ofta är snabba att döma religion som ett utslag av dumhet, och jag vet att såna här ämnen ofta väcker starka känslor som får folk att reagera häftigt. Jag har sett alldeles för många tecken på att folk inte bara blir negativa utan aggressiva, och jag är inte helt säker på att jag är redo att tackla sådant i ett offentligt forum som detta. Det är inte för att jag inte vågar, utan för att sådant brukar bli så långdraget och involverande och det har jag inte tid med.

Därför tänker jag försöka låta bli att engagera mig i eventuella kommentarer. Jag kunde ta bort kommentarsfunktionen helt, men det tycker jag vore osympatiskt. Vänlig och eftertänksam kritik går bra, man måste inte hålla med mig, men vänta inte att jag ska följa upp med långa diskussioner.